Reserv 9 i HP-kvoten till KI

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2025 års vårtermin.
Hoppas

Reserv 9 i HP-kvoten till KI

Inlägg av Hoppas »

Hej! Jag är antagen på Linköping men min dröm är verkligen att gå på KI. Jag är på reservplats 9 på Karolinska Institutet I HP-kvoten efter urval 1. Hur tror ni mina chanser ser ut? Har någon tidigare erfarenhet av urval 2 eller reservantagningen på KI? Hur många brukar komma in i urval 2? När brukar reservantagningen dra igång på KI? Jag håller verkligen tummarna! Finns här någon annan som är reservplacerad på KI? Eller någon som blivit antagen till KI men som tänker tacka nej? Jag har så många frågor men så få svar :ledsen:

Jag är verkligen supernervös! Jag vet inte om jag ska våga hoppas att jag kommer in eller ej...
cipher

Re: Reserv 9 i HP-kvoten till KI

Inlägg av cipher »

Jag tror helt ärligt att du har ganska goda chanser, kanske inte till urval 2 utan till uppringning innan kursstart, iom att det är vårtermin.

Håller tummarna för dig!

Lycka till
Hoppas

Inlägg av Hoppas »

cipher skrev: 15 dec 2024, 16:52 Jag tror helt ärligt att du har ganska goda chanser, kanske inte till urval 2 utan till uppringning innan kursstart, iom att det är vårtermin.

Håller tummarna för dig!

Lycka till
Tack för att du delar med dig av dina tankar! Jag hoppas verkligen att du har rätt. Jag håller tummarna inför urval 2 på torsdag, men kanske främst för att få en så låg reservplacering så möjligt inför reservantagningen.

Tack för att du håller tummarna! :glad:
Användarvisningsbild
Thomas80

Inlägg av Thomas80 »

Hoppas skrev: 15 dec 2024, 16:21 Hej! Jag är antagen på Linköping men min dröm är verkligen att gå på KI. Jag är på reservplats 9 på Karolinska Institutet I HP-kvoten efter urval 1. Hur tror ni mina chanser ser ut? Har någon tidigare erfarenhet av urval 2 eller reservantagningen på KI? Hur många brukar komma in i urval 2? När brukar reservantagningen dra igång på KI? Jag håller verkligen tummarna! Finns här någon annan som är reservplacerad på KI? Eller någon som blivit antagen till KI men som tänker tacka nej? Jag har så många frågor men så få svar :ledsen:

Jag är verkligen supernervös! Jag vet inte om jag ska våga hoppas att jag kommer in eller ej...
Tror du har chanser också! Själv är jag reserv 11 i PIL.
Hoppas

Inlägg av Hoppas »

Thomas80 skrev: 17 dec 2024, 09:11 Tror du har chanser också! Själv är jag reserv 11 i PIL.
Hej!
Jag hoppas verkligen det! Just nu kan jag inte tänka på någonting annat Hahah. Snart kommer det andra antagningsbeskedet… hjälp! Jag hamnade på reservplats 17 när jag sökte via PIL förut. Jag hoppas att det går vägen för dig! Det är tufft när det ska hamna på lottningen att avgöra hur det går för en. Folk med samma HP-resultat som mig har kommit in redan.. och folk med samma meritvärde som dig kan också ha kommit in. Då är det tungt. Förhoppningsvis kommer vi båda in och kan ses på KI i vår :ja:
Användarvisningsbild
Thomas80

Inlägg av Thomas80 »

Hoppas skrev: 17 dec 2024, 09:36 Hej!
Jag hoppas verkligen det! Just nu kan jag inte tänka på någonting annat Hahah. Snart kommer det andra antagningsbeskedet… hjälp! Jag hamnade på reservplats 17 när jag sökte via PIL förut. Jag hoppas att det går vägen för dig! Det är tufft när det ska hamna på lottningen att avgöra hur det går för en. Folk med samma HP-resultat som mig har kommit in redan.. och folk med samma meritvärde som dig kan också ha kommit in. Då är det tungt. Förhoppningsvis kommer vi båda in och kan ses på KI i vår :ja:
Hej,

fick just andra antagningsbeskedet och jag är fortfarande reserv 11 inom PIL. Jag är även nu reserv 4 inom HPSU-kvoten i Linköping. Men det ser mörkt ut
nyf

Inlägg av nyf »

Thomas80 skrev: 19 dec 2024, 09:57 Hej,

fick just andra antagningsbeskedet och jag är fortfarande reserv 11 inom PIL. Jag är även nu reserv 4 inom HPSU-kvoten i Linköping. Men det ser mörkt ut
Det är okej, det finns alltid chans att du blir uppringd.
Hoppas

Inlägg av Hoppas »

Hej!
Jag hoppas att det har gått bra för alla här! Jag fick veta igår att jag kom in på KI. Så himla skönt! :glad: Wow, vilken känsla!
Hoppas

Inlägg av Hoppas »

Thomas80 skrev: 19 dec 2024, 09:57 Hej,

Hej!
Jag hoppas verkligen att du blir uppringd! Om inte på KI så på Linköping. Stort lycka till! :glad:
Låst