Som så många andra sitter jag och funderar över vart man ska söka till hösten, helt nollställd! Väljer främst mellan Göteborg och Linköping men kan lika gärna sluta med att jag söker Lund, KI eller Umeå istället. Har försökt väga för och emot men har svårt att hitta något som känns 100%igt, svårt att hitta såväl för- som nackdelar. Hur tänker alla ni andra som tänker söka läkare HT12, vad är era spontana tankar om resp. städer/lärosäten? Vad ska man tycka om PBL egentligen, vad är era åsikter? Själv har jag förstått (endast baserat på vad jag läst och hört och ingenting annat) att det kan verka aningen flummigt..? Vad krävs av en för att man ska lära sig mer/lättare genom PBL än genom klassisk katederundervisning? Förstår att det naturligtvis inte är svart o vitt men visst finns det människor som bättre eller sämre lämpar sig för att lära sig på ett eller annat sätt?

Hur tillämpas PBL i praktiken vid de svenska lärosätena, - kort sagt; fall i basgrupper, that's it?
Någon som sedan tidigare studerar vid GU eller i Lnkpg som vill berätta något om stämningen på programmet, hur man trivs och vad man i övrigt tycker om sin utbildning? Finns det något lärosäte där
möjligheterna är större/mindre, eller är det lika överallt? Är det svårt att finna boende där Du pluggar?
Vill gärna höra om era tankar och erfarenheter!
Glad