Undrar om någon vet hur lång tid det tar och få ett slutbetyg när man väl har pratat med studievägledaren. Får man slutbetyget direkt på plats eller måste han skicka iväg uppgifterna?! Någon som har erfarenhet av detta? är orolig för att inte hinna ta ett slutbetyg och skicka in det innan 21/6.
Undrar om någon vet hur lång tid det tar och få ett slutbetyg när man väl har pratat med studievägledaren. Får man slutbetyget direkt på plats eller måste han skicka iväg uppgifterna?! Någon som har erfarenhet av detta? är orolig för att inte hinna ta ett slutbetyg och skicka in det innan 21/6.
Gillian
Hej!
När jag skulle få mitt slutbetyg så fick jag först beställa det hos en studievägledare, och beställningen skickades iväg någonstans.
Betyget kunde jag hämta ut ungefär en vecka senare har jag för mig.
Jag hann få in mina betyg även om jag beställde dem en av de sista dagarna, och de blev försenade pga något strul.
Men visst är det nervöst de sista dagarna när man bara väntar på besked, och undrar om man måste söka igen nästa termin för att brevbäraren var långsam
Hade fått för mig att man fick betyget på plats och därför är jag lite sent ute... Hoppas jag hinner komplettera, skulle bli så besviken om jag inte kom in för att jag inte hann
man får la bara hoppas på de bästa...
Nils en fråga du kanske kan besvara till min vän. Om man läser till meritpoäng efter gymnasiet alltså meritkompletterar på verkar då betyget ens meritvädre? Har alltid hört att det gör det men nu när min vän ringde studera sa de att betyget inte spelad någon roll. (Han på studera verkade dock lite snurrig) Undrar om du hört något om detta.
Meritvärdet man får för en kurs är detsamma oavsett om man får G eller MVG, så länge man åtminstone klarar godkänt-gränsen.
Ifall det betyg man får för kursen skulle sänka ens genomsnitt så räknas betyget inte med i genomsnittet (med undantag för kurser som krävs för behörighet - de räknas alltid med i snittet) men meritvärdet räknas fortfarande.