Tack så hemskt mycket för svaret, jag är verkligen tacksam!

Jag hade ingen aning om att det endast är de ämnena som krävs för behörigheten som räknas med i betyget, de studieledare jag gått till har sagt att jag måste få MVG i dom också...dock har dom jag pratat med inte varit till någon större hjälp så jag hoppas det du skrivit stämmer
Jag hittade bastermimerna på KTH och Uppsala som du skrev, jag skulle gärna vilja läsa dom men problemet är att jag bor i Göteborg och kan inte flytta nu det närmaste året så vet inte om man kan läsa dom på distans isf?
Om jag skulle läsa ett basår i Göteborg så tror jag inte det inte hjälper om jag gör prövningar på A-kurserna för en jag pratade med sa att kurserna är liksom ihoptryckta och inte uppdelade i A, B, C och D tillexempel...
Därför tänkte jag att jag kunde läsa kemi och biologi upp till B på komvux och få MVG för att det är vad dom läser på vårterminen och isf kan jag söka till höst sen och endast läsa matematik och fysik på basåret vilket gör att jag endast behöver läsa en termin.
Tack igen, jag känner att jag iaf ska försöka så gott det går att höja mitt hp så mycket som möjligt så får vi se hur jag lyckas med det
Känns skönt att du tycker det, jag känner också att jag vill det för även om det tar tid är jag villig att göra det såklart! Det har varit massor av sura studievägledare som sagt åt mig att jag inte kommer klara det och att det är lika bra att strunta i betygen men det ger mig ju en ännu större chans