Sitter här med 1,75 hp och vill in i KI. Enligt föregående statistik så har det räckt med 1,75 för vt'14 och vt'13. Tror ni att det räcker i år igen med 1,75? Förra året gick det t.o.m. att komma in med 1,7!
Tackar för svar!
/G
Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser, för forumet och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.
[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]Vad baserar du detta på? Jag ifrågasätter inte men är nyfiken på resonemanget.r4ll3 skrev:Andra urvalet eller som reserv i så fall. Gränserna blir nog lite hårdare i år.
Nollvektorn gillar siffror och enkla modeller!Gast skrev:TS här igen!
Tack för svaren R4ll3 och nollvektorn! gillar att du tog din tid att göra en sifferanalys, nollvektorn!![]()
Känns lite 50/50 sådär. Vet någon om KI kommer att öka platserna under vårterminen? har för mig att samtliga lärosäten ökar sina platser under vårterminen. Någon som Nils som kan bekräfta detta? Tror att folk som sitter med 1,75-1,7 kan känna sig lite bekvämare om detta stämmer även i år.
återigen, älskar att du tog din tid för att svara, vektorn, haha!![]()
/G
Platserna är lättare att prata om än antagningsnivåerna. Det är nämligen inte så vanligt att de antar fler än vad de har platser. Därför är det inte särskilt underligt.r4ll3 skrev:Ki-student: Du kan väl inte prata om VT15 just nu? Urvalet har ju nämligen precis körts igång.
Det faktiska antalet platser ökas inte utifrån vilken termin det är, däremot har det sedan flera år tillbaka varit så att några fler har erbjudits antagning i urval 1 inför vårterminer än inför höstterminer. Ett något större överintag i urval 1 inför vårterminer, med andra ord.Gast skrev:Vet någon om KI kommer att öka platserna under vårterminen? har för mig att samtliga lärosäten ökar sina platser under vårterminen. Någon som Nils som kan bekräfta detta?