nu är det så att jg läser min första termin på läkarprogrammet. MEN eftersom jag kmr från sthlm och alltid "drömt" om KI (vet inte riktigt varför men antar att jag har en romantiserad bild av att KI är så himla lyxig och BRA..och dessutom är jag intresserad av forskning och älskar helt enkelt att bo i sthlm) så har jag funderat på att byta studieort. Jag är medveten om att jag kmr få gå om termin 1 men eventuellt få tillgodoräkna mig vissa moment. Jag vill verkligen byta till KI efterosom jag insett att PBL inte riktigt är min grej och jag tjänar faktiskt på att byta då jag sparar en massa pengar (kan bo kvar hemma) MEEN jag är verkligen jätte rädd för att ångra mig om jag byter till KI eftersom jag hört så MKT SKIT om den skolan. jag har endast fått negativ respons från mina vänner när jag berättat om att jag vill byta och alla VARNAR mig och säger att jag kmr att ångra mig, VILKET får mig att tveka ännu mer
MIN FRÅGA går nu till er alla läkarstudenter som pluggat/pluggar på KI: hur mkt PBL tillämpar ni??? hur upplever ni KI's läkarprogram? vad är fördelarna/ nackdelarna med er skola i jämförelse med andra skolor????? ni har säkerligen vänner vid andra studieorter, vad har ni kommit fram till vid era disskusioner då ni jämfört er utbildning??
snälla skriv så mkt ni bara kan, jag är verkligen jätte rädd för att begå ett STORT misstag
oj! nu blev det ett väldigt långt inlägg......tack till er alla som tar er tid till att läsa och svara =)
/lina